Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

Τα νέα πειράματα του Σουγκάτα Μίτρα για την αυτοδιδασκαλία

Συνεχεια για τις καινοτομίες στην εκπαίδευση ...

 Ο παιδαγωγός ερευνητής Σουγκάτα Μίτρα, προσεγγίζει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εκπαίδευσης - οι καλύτεροι δάσκαλοι και τα καλύτερα σχολεία δεν βρίσκονται εκεί όπου χρειάζονται περισσότερο. Σε μια σειρά πειραμάτων πεδίου, από το Νέο Δελχί, ως τη Νότιο Αφρική και την Ιταλία, παρείχε στα παιδιά πρόσβαση στο διαδίκτυο με δική τους επίβλεψη και συνέλεξε αποτελέσματα που μπορούν να φέρουν επανάσταση στον τρόπο που σκεπτόμαστε για τη διδασκαλία.


 Η πρόταση του Σουγκάτα Μίτρα είναι ότι αρκεί η πρόσβαση στο διαδίκτυο από  τα παιδιά και η υποστήριξη τους από ένα "κοινωνικό δίκτυο" στην αναζήτηση σε αυτό. Όπως φαίνεται από τα πειράματα του αρκεί να τεθούν ερωτήματα-αποστολές και τα παιδιά από μόνα τους μπορούν να μάθουν ανεξάρτητα αν γνωρίζουν ξένες γλώσσες. Βρίσκουν τρόπους να ξεπερνούν αυτό το εμπόδιο. Και σε αυτή την περίπτωση ο εκπαιδευτικός είναι απών. Η τάξη μπορεί να γίνει ένας δρόμος στο Νέο Δελχί ή ένα οργανωμένος χώρος στο σχολείο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου